lördag 30 april 2011

Motion

Ett roligt sätt att motionera och att komma ut i naturen är att köpa ett Naturpass. Det fungerar som så att en orienteringsklubb sätter ut ca 50 orienteringskontroller med varierande svårighetsgrad. Dessa sitter uppe mellan 1:a maj och 30:e september. Man kan beta av dom i den takt man vill och i vilken ordning som man själv önskar. Här i Skövde kommer det även finnas ett cyckelnaturpass för Skövde tätort. Även om man inte är så bra på att orientera så tycker jag att det är roligt. Oftast brukar jag börja med att gå och leta efter kontollerna men efter ett tag blir man ju lite kaxig ock börjar springa. Det brukar sluta med att jag får börja att gå igen eftersom jag lätt tappar bort mig när det går för fort!(?) Men det är väldigt skoj. Det är som att gå på skattjakt....
http://www.ifhagen.com/orientering.asp?category=naturpasset_ol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar